Erika Buboo įkūrėja


Versli mama Erika: mūsų kuriami drabužiai - stilingiems vaikams


Originalų straipsnį rasite čia:

https://mamyciuklubas.lt


Kiekviena mama nori, kad jos vaikas apsirengtų kuo gražiau, stilingiau ir, žinoma, patogiau. Šįkart kalbamės su mama Erika Puodėniene, kurią mama visad rengdavo išskirtinai. Erika nusprendė įkurti vaikiškų ir ne tik drabužių liniją BUBOO.


Kada ir kaip gimė mintis kurti vaikiškus drabužėlius? 


Idėja kurti kažką savo mums su vyru kirbėjo jau labai senai - ne vienerius metus. Esame labai ambicingi galvoti veržlūs žmonės. Turėjome daug minčių, bet vis įsivertindavome, pasiskaičiuodavome ir nuspręsdavome, kad tai ne mūsų. Buvo net tokių minčių kaip auginti šamus, vėžius, o po namo įrengimo, net  gaminti parketą!


Negaliu nepaminėti, kad mano mama, gyvendama 60-70-aisiais, Panevėžyje jau mokykloje turėjo 4 siuvėjas. Madų žurnalų mokykloje bei universitete eidavo skaityti į bibliotekas. Niekad nemėgdavo rengtis kaip visi, visos spalvos ir deriniai turėjo derėti tarpusavyje, prie progos, prie amžiaus ir t.t. Taip pat mane ir sesę mama apsiųdavo (pas siuvėjas), apmegzdavo - visad rengdavo stilingai ir suderintai. Kiek prisimenu, nuo mažumės net iki šių dienų mano mamytė domisi mados tendencijomis, siūdinasi, mezgasi - prisigalvoja nebūtų dalykų. Dažnai būna, kad mama kažką pasisiūna, prisimezga kokį kalnierių, išsisiuvinėja kokias aguonas, o žiūrėk kitais metais tai jau tampa mados topu. O mums susitikus pirmas žvilgsnis ir komentarai būna vertinimas apie mūsų išvaizdą. Na, bet mes jau prie to gero su seserimi pripratusios. Taigi, ši mados pradžia manau, yra užkoduota mano genuose. 


Visad mėgau stilingai ir kitaip apsirengti. Vėliau net draugai ir pažįstami pradėjo kreiptis dėl patarimų bei pagalbos. Nesu šios srities profesionalė, tai tiesiog turbūt "įsiūdinta" manyje. Gimus sūnui, laiko sau liko tikrai mažiau. Pirmus metus užsakydavau jam puošnesnius rūbelius pas siuvėjas, kol vyras vieną dieną nepastūmėjo daryti tai ne tik sau.


Natūraliai pradėjome nuo vaikiškų kepurių, nes kepurės vaikui, kaip batų mamai - niekad nebūna per daug ir Lietuvoje jos yra būtinos beveik kiekvienam sezonui ir nepriklausomai nuo amžiaus. Pati savo vaikui nerasdavau įsigyti man  patinkančių kepurių. Norėjau kažko kitokio, kokybiško ir be abejo -  stilingo. 


O BUBOO siūlo ne tik vaikiškus drabužėlius: turime satino bei lino žindymo-kelioninių pagalvių, patogių rakšluosčių, stilingų impregnuoto lino prijuosčių bei tik pradėtą liniją moterims (net būsimoms mamytėms).


Buboo kepurės


Ar turėjote siuvimo patirties?


Aš pati niekad nesiuvau ir nesiūnu, turbūt jau ir nesiūsiu - mano manymu, kad kiekvienas darbas būtų atliktas nepriekaištingai, tai turi daryti tos srities žinių turintys profesionalai su profesionalia įranga, kompetencijomis, patirtimi ir žiniomis... Šiame versle mano manymu siuvimas yra tik grandinės dalis. Svarbiausia yra viską sudėlioti, suplanuoti bei sukoordinuoti.

Aš žinau savo stipriąsias puses ir jas stengiuosiu išnaudoti, o tai tikrai nėra siuvimas.


Kaip gimsta modeliai? Kas juos sugalvoja ir kaip? Kokie svarbiausi "reikalavimai"?


Kadangi pati auginu sūnelį, taip pat visad aktyviai domėjausi mada, tendencijomis - gaminiai gimsta natūraliai. Juos sugalvoju pati, bet pirmiausia pagal mūsų asmeninį poreikį. Po to vyksta ilgas tobulinimo ir "tiuninimo" procesas: gaminį išmodeliuoja specialia programa konstruktorė/modeliuotoja, siūname pavyzdžius, matuojame, tampome, bandome, skalbiame ir tik tada kai visas patikros kelias praeinamas, perduodame užsakymą siuvyklai. Yra pasitaikę ir tokių atvejų, kad pasiuvus gaminio partiją, dėl tam tikrų neįvertintų kokybės trūkumų į prekybą nepaleisdavome. 


Taip pat kartais poreikį padiktuoja ir mamos, rašančios mums ir ieškančios tam tikrų rūbelių. Visad prašome perkančiųjų parašyti įžvalgas: kaip tiko, kaip patiko, ką keistų ir t.t.


Mes nuo pat pradžių nusprendėme, kad mūsų darbo specifika bus ne siūdinti pagal užsakymus, o pasiūlyti jau turimas prekes. Taip mūsų draugai prekes, priklausomai nuo gyvenamosios šalies, jau gauna savaitės bėgyje. 


O BUBOO svarbiausi reikalavimai: tai nepriekaištinga kokybė pradedant nuo susiuvimo siūlų (taip, į tai manau mažai kas kreipia dėmesį), audinių, siuvyklų ir baigiant gaminio funkcionalumu bei patogumu. Taip pat labai svarbu yra ir stilius bei gaminio išvaizda, juk BUBOO - tai būk stilingai kitoks. 


20141223111645-46315.jpg


Kaip sugalvojote pavadinimą? 


Prekinis ženklas, tai vienas atsakingiausių žingsnių kuriant verslą. Mums su vyru norėjosi, kad tai būtų vienas, lengvai įsimenamas, lengvai tariamas žodis, tiktų tarptautinei rinkai, nebūtų pritaikytas vienam tam tikram siauram segmentui ir, be abejo, kažką reikštų. Taip pat svarbus momentas, kad domenas tinklapiui nebūtų užimtas. Ufff... Ar įsivaizduojate, kaip sunku tai įgyvendinti?! Buboo lotyniškai reiškia didįjį apuoką, taigi šis pavadinimas puikiai atitiko visus mūsų išsikeltus kriterijus.


Pasirinkus logotipą, sekė visos BUBOO atributikos kūrimas: etikečių, kortelių, virvelių, įpakavimo ir t.t. Norėjosi kartu su pirkinuku kažką padovanoti ir mamai, taigi sugalvojome ir sumaišėme mums patinkančią žaliąją arbatą. Taigi visi mūsų siuntinukai iškeliauja su mažu paketėliu kitokios kvapnios  BUBOO  arbatos (šypsosi).


Kur ir kaip pardavėte pirmuosius drabužius? 


Pirmieji klientai buvo išties stilingos Lietuvos didmiesčių mamytės (bent jau mūsų akimis). Labai dėkojame joms, kad jau tada patikėjo ir įsigijo BUBOO. Po pirmo siuntinuko, sulaukėme tikrai daug pagyrų dėl gaminio  kokybės,  įpakavimo bei atributikos (į ką mes taip pat kreipiame didelį dėmesį): „...čia kaip gerame restorane: kepurė ne tik skani, bet ir nerealiai gražiai pateikta“ rašė viena pirmųjų mūsų klienčių. Tokie atsiliepimai išties pripila kuro į mūsų varikliukus.


Netrukus pasipylė užsakymai ir iš kitų Lietuvos miestelių, rajonų, kaimų ir t.t. Taip pat nemažai siunčiame į užsienį. Ten BUBOO jau po truputį įvertina ir perka pakartotinai - sau bei dovanų.


Dabar turime klientų daugelyje pasaulio šalių - už vandenyno bei buvusiose Sovietų Sąjungos šalyse. Ir tai ne tik lietuviai, bet įvairių tautų žmonės! Tai labai džiugina, kad mūsų stilius patinka ne tik Lietuvoje. Aš pati aštuonerius metus gyvenau, mokiausi bei dirbau didelėse kompanijose JAV, taigi turiu išlikusius kelis draugus bei partnerius  skirtingose pasaulio šalyse.


Internetas visagalis, nes žinant užsienio kalbas bei mokant bendrauti su žmonėmis, taip pat be abejo įdedant nemažai pastangų - viskas įmanoma.


20141223111659-55719.jpg


Kur prekiaujate "Buboo" gaminiais?


Šiuo metu prekiaujame Facebook'e bei keliuose Lietuvos dizainerių butikėliuose. Atsakingai renkamės prekybos taškus - ne su visais ir visur. 

Netrukus planuojame startuoti ir su elektronine parduotuve bei pasirodyti už Lietuvos ribų. 


Kiek reikėjo investicijų? Į ką investavote?


Investicijų išties reikėjo nemažai. Pirmiausia audiniams, atributikai, profesionalioms modeliuotojoms, siuvykloms, reklamai ir t.t. Investicijos - tai nenutrūkstamas procesas, niekada nebus pakankamai ir niekada negali sustoti. 


Ką dirbote prieš tai - ar nežadėjote (nežadate) grįžti, ar ta patirtis praverčia ir kaip?


Šiuo metu pagrindinis mano darbas, tai „motinystės atostogos“. Aš atostogauju jau antrus metus. O BUBOO yra taip pat darbas - tik lanksčiu grafiku.

Prieš tai, kaip minėjau, dirbau JAV, o grįžus į Lietuvą dirbau vienoje didelėje telekomunikacijų bendrovėje - buvau atsakinga už visos įrangos asortimento parinkimą, derybas su partneriais, pirkimus ir dar daug ką. Visad buvau šešiais žingsniais priešaky naujausių išradimų ir technologijų. Vadovavau grupelei žmonių. Daug keliaudavau, dalyvaudavau renginiuose, svarbiuose susitikimuose su svarbiais žmonėmis, taip įgavau dar daugiau bendravimo, bendradarbiavimo bei tarptautinės patirties, derybų įgūdžių. Mano vyras, tuo tarpu, daug metų dirba didžiausiuose tarptautinėse mažmeninės bei didmenės prekybos tinkluose, turi daug patirties vystant/diegiant/optimizuojant IT projektus,  finansų sistemoje bei kitose srityse, kurios nėra mano arkliukas. Taigi mūsų bendra patirtis,  be abejo, labai padeda ir prisideda vystant bei plėtojant BUBOO.


Erika Buboo įkūrėja


Papasakokite apie sūnų - kiek metų, kas jį prižiūri ir gal jis prisideda prie "Buboo"?


Mūsų berniukui Dovydui beveik dveji. Jis pagrindinis BUBOO produkto testuotojas. Pirmiausia jis  viską išbando, išsimatuoja ir išnešioja. Šiame procese dalyvauja ir tėvelis - juk vaikus rengia ne tik įgudusios mamytės, bet ir tėveliai, seneliai, kurie daug šansų, kad vaikystėje nežaidė su lėlėmis ir jų nerengė (juokiasi).

Bendru susitarimu, Dovydo į darželį nusprendėme dar neleisti, taigi namie kartais padeda auklė. Taip pat negaliu nuvertinti ir tėvelio pagalbos.

Suderinti viską įmanoma.  Aišku, tai nėra paprasta, kai darbų bei minčių milijonai, o vaikas miega tik ribotą valandų kiekį dienoje (šypsosi).


Ar sūnui svabu kuo apsirengti? Nes vyrauja nuomonė, kad berniukai nekreipia dėmesio :)


Dovydėlis apskritai yra nepretenzingas vaikas (tfu, tfu, tfu), taigi ir į apsirengimą jis dar nelabai kreipia dėmesį. Aišku, mamytė bet ko juk nerengia savo stileivai, taigi nežinia kaip būtų jeigu bandyčiau jį apvilkti kažką, kas man net pačiai nepatiktų.


Dabar atsirado didžiulė pasiūla lietuviškų drabužių - kuo Buboo išskirtiniai?


Panašu, kad išties ne tik vaikiškų dizainerių Lietuvoje išdygo be galo daug. Kiekvienas turi savitą stilių, auditoriją, strategiją bei vystymo kryptis. Lietuvoje gal tiek rūbelių ir nereikia, bet pasaulis juk didelis rutulys.

Pastebėjome, kad kai kurie prekių ženklai jau pradėjo kopijuoti mus (asocijuoja spalvas su miško gėrybėmis, žvėreliais ir t.t.), o tai geras ženklas. Juk kopijuoja tik geriausius! Kita vertus dviračio juk taip pat neišrasi!

BUBOO tikslas užsitarnauti kokybiško, patogaus bei stilingo prekinio ženko vardą vaikų bei tėvelių tarpe.


Ar jau galite išgyventi iš šio verslo?


Šiuo metu visus uždirbtus pinigus investuojame į verslą, juk apsistoti ties esamais pasiekimais neplanuojame.


Kokie ateities planai? Gal atidarysite gyvą parduotuvę?


Nuo pat pradžių turiu milijoną idėjų ir plėtojimo sričių ir tai tikrai ne tik rūbai. Gerai, kad turiu racionalų gudrų bei protingą vyrą, kuris mano mintis susistemizuoja, atsijoja, suprioritetizuoja sustato į vietas ir paspaudžia „start“ (juokiasi). Galiu pasakyti, kad rūbais tikrai neapsiribosime, o vizija išties ambicinga - tik dar anksti ja dalintis.


Ar prekiaujate užsienyje? Pvz. Etsy? Kaip sekasi?


Užsienyje prekiaujame. Šiuo metu bandome suprasti kaip veikia Etsy - šioje platformoje pasiūla yra nežmoniška, nors ir žmonių srautas nėra mažas. Visgi mūsų konceptas, strategija ir tikslas kiek kitoks.


Jeigu su dabartine patirtimi pavyktų atsukti laiką atgal - ar imtumėtės vėl šio verslo?


Yra angliškas posakis “absolutely YES” - tikrai TAIP. 

Jei būtų galimybė atsukti laiką atgal - imtumėmės šio verslo tikrai, nes tikrai yra  neįkainojama daryti tai, kas iš tiesų tave “veža”, teikia malonumą ir kurioje srityje jautiesi puikiai! Aš jaučiuosi kaip žuvis vandenyje, o kai mūsų kurti gaminiai patinka ir sulaukia pripažinimo - tai yra daugiau nei fantastiška!


Kiek motinystė įkvėpė jus imtis šio verslo?


Motinystė, galima pasakyti, buvo paskutinis lašas mano stilingoje ir verslo bei savęs ieškojimo stiklinėje. Vis daugiau ir daugiau siūdinausi sūnui, nes jis greitai viską išaugdavo. Tai pastebėjęs vyras ir žinodamas mano aistrą madai bei mūsų kaip komandos potencialą ir pastūmėjo bei įkvėpė mus imtis šiuo reikalu rimčiau.


Koks jūsų patarimas mamoms, kurios norėtų pradėti kažką "savo"? 


Visoms mamoms norėčiau palinkėti atrasti tai, kas teikia joms malonumą ir iš tiesų „veža“. Taip pat tikėti tai ką darai ir viską daryti maksimaliai. Nenuleisti rankų ir turėti kantrybės, net jei iš pradžių ir nesiseka taip, kaip tikėjais. Niekad nenustoti domėtis savo sritimi, tobulėti, tobulintis bei analizuoti rinkas.

Juk yra toks posakis - "dirbk tau mylimą darbą ir dirbti nereikės visą likusį gyvenimą".


Ačiū už pokalbį!


Buboo įpakavimas