Jei svajoti – tai aistringai, o jei veikti – atsidavusiai. Tokio užsidegimo bei energijos kupina yra kūrėja Erika Puodėnienė, kartu su vyru Mindaugu įkūrusi šiuo metu rinkoje lyderiaujantį kepurių ir laisvalaikio rūbų prekinį ženklą „BUBOO“. Tai – kokybe, ilgaamžiškumu ir išskirtiniu stiliumi žavintys gaminiai, kurie puikiai tinka tiek mažiems, tiek dideliems. Tad prieš didžiąsias metų šventes, kai daugeliui norisi pasipuošti ne tik stilingai, bet taip pat šiltai ir kokybiškai, apie prekinio ženklo „BUBOO“ kūrybinę kelionę šnekučiuojamės su Erika.


Verslą nuo sėkmės skiria tik didelės svajonės ir atsidavimas darbui


Nors dabar jau „BUBOO“ prekių ženklas gali džiaugtis klientų lojalumu, pripažinimu, Erika neslepia – tai, ką šiandien mato „BUBOO“ draugai ir pirkėjai – didelio darbo naktimis be išeiginių, be savaitgalių ir net be atostogų, rezultatas.



Kai gimė „BUBOO“, sūnui Dovydui tebuvo metukai. Mes buvome prieš pusę metų įsikėlę į savo naują, ne visai įrengtą, namą. Mindaugas dirbo didelėje tarptautinėje įmonėje ir kūrė savo IT konsultacijų verslą. Vertinant aplinkybes, net sunku patikėti, kaip mes leidomės į šią kelionę, nes nei laiko, nei laisvų finansinių resursų nebuvo. Žinojome tik tai, kad viską darysime geriausiai, kaip sugebame ir jokiu būdu ne mėgėjiškai. Mūsų vizija buvo sukurti prekių ženklą, kuris simbolizuotų geriausią įmanomą kokybę ir išskirtinumą.“ – pasakoja Erika.


Šeima žengė svarbų žingsnį ir turėdami didelę ambiciją, kibo į darbus, kurie jau pradžioje atrodė keliantys nemažai iššūkių.


dzemperis


Šių metų žiemos naujiena – komfortiškas, sušildantis džemperis


„Man, nemokančiai siūti, teko ieškoti profesionalų pagalbos: siuvyklų, konstruktorių, modeliuotojų, audinių tiekėjų, etikečių gamintojų ir kt. Nors, beje, etiketes, logotipą bei visą prekių ženklo įvaizdį (angl. brand book)) mes su Mindaugu susidėliojome patys. Po pusės metų intensyvių darbų mus aplankė dar viena džiugi naujiena, kad laukiamės dukrelės Izabelės, tačiau jau viskas buvo gerokai pajudėję į priekį, tad tempo mažinti negalėjau.


Vistik tame didžiuliame darbų sraute mes sustiprėjome kaip šeima, išmokome labai daug dalykų ir tą kelionę prisimename su geriausiais prisiminimais, nors iki šiol dar nesuvokiu, kaip mes sugebėjome taip ištempti.“


Anksti ryte susipakuodavau daiktus, reikalingus tai dienai, veždavau Mindaugą į darbą (tiesa, 5 metus dalinomės viena mašina) ir su mažyliu Dovydu, savo pilvūzu bei maišais lakstydavau per siuvyklas. Vėliau susilaukus antros atžalos, dirbdavome ir naktimis, kai miegodavo vaikai. Vis tik tame didžiuliame darbų sraute mes sustiprėjome kaip šeima, išmokome labai daug dalykų ir tą kelionę prisimename su geriausiais prisiminimais, nors iki šiol dar nesuvokiu, kaip mes sugebėjome taip ištempti.“, – pasakojimu apie verslo pradžią dalinasi Erika.


Erikos teigimu, sunkus darbas atsipirko – praėjus kuriam laikui supratome, jog prekių ženklas „BUBOO“ tampa atpažįstamu ir labai mylimu: „Mamos pradėjo dalintis vaikučių nuotraukomis internete, neprašytos žymėti mūsų puslapius, dalintis atsiliepimais iš lūpų į lūpas, mūsų produktus ėmė rekomenduoti žinomi žmonės, mugėse pirkėjos prieidavo ir tiesiog pasilabinti, pagirti. Tai buvo nuostabus jausmas. Tada mes supratome – BUBOO vienija šeimas.“



Šalmukai vaikams ir komplektukai suaugusiems yra nuostabi dovanų idėja, artėjant žiemos šventėms

Versle sukasi visa šeima


„Mūsų „BUBOO“ šeimoje į verslą įsitraukia absoliučiai visi. Nuo pat pirmos minutės visuose reikaluose dalyvauja tiek vyras Mindaugas, tiek vaikai – Dovydas su Izabele, neretai padeda net močiutė ir teta.“ – teigia kūrėja.


Nors į verslą įsitraukia visi, Erika atviravo, jog pradžia, derinant verslo reikalus bei šeimyninį gyvenimą, buvo sunki – tiek Erika, tiek Mindaugas jausdavo nuolatinį pervargimą. Nepaisant to, viskas, pasak Erikos, ėjosi sklandžiai, augo, kol galiausiai veikla įgijo stabilumą, savo ritmą ir žinojimą, ko kada galima tikėtis, kaip planuoti gamybos apimtis ir pan.“



Dovydas, Erika, Mindaugas ir Izabelė


„Aš esu atsakinga už kūrybą, gamybą, audinius, testavimą, draugystęs su partneriais, projektus, o Mindaugas, tuo tarpu, tarsi pilkasis kardinolas, kurio darbo realiai nesimato, tačiau be jo „BUBOO“ toli tikrai nenuvažiuotų. Jis – mūsų IT guru, strategas, finansų valdytojas, paskirstytojas ir, svarbiausia, manęs, kaip kūrybinio paukštelio sutramdytojas, kad nenuskrisčiau į lankas. Na, o vaikai – mūsų ištikimi testuotojai, kurie kiekvieną produktą patikrina ir pasako, kas patogu, o kas nelabai. Mažieji mums taip pat padeda pakuoti, deda etiketes, sudėlioja maišelius. Norime nuo mažų dienų juos įtraukti į šį procesą.“, – šmaikštaudama pasakoja Erika.



„BUBOO“ asortimente galima rasti suknelių besilaukiančioms ir maitinančioms mamoms

Naudinga patirtis mugėse


„BUBOO“ ilgą laiką buvo aktyvūs įvairiose mugėse ir parodose, tačiau šiuo metu daugiau laiko skiria internetinei prekybai ir kūrybai. Nepaisant tokio pasirinkimo, Erika su malonumu prisimena dalyvavimą gyvuose renginiuose.


„Mugės – puikus būdas susitikti su savo pirkėjais, kuriuos mes vadiname draugais, išklausyti jų norų, pageidavimų, ir įžvalgų, pamatyti, kaip atrodo mūsų kurti drabužiai ant skirtingų figūrų. Visada rinkomės mados ir kitas didesnes parodas. Tai – neįkainojama patirtis. Į šiuos renginius su Mindaugu visada važiuodavome su didžiausiu malonumu. Dažnai važiuojant po renginių namo, jau žinodavau, kokį sekantį produktą kursiu ar kaip tobulinsiu esamą.“, – prisiminimais dalinasi Erika.


Pašnekovės teigimu, „BUBOO“ yra pasirodęs ir tarptautinėje „Playtime Paris“ parodoje kartu su 500 pasaulinių prekinių ženklų, kur jų gaminiai buvo labai pastebėti bei išrinkti į pagrindinį parodomąjį stendą.



„Po kelis metus trukusio nuolatinio parodų ir mugių maratono pavargome. Pastebėjome, kad savaitgaliais, kai galėtume praleisti laiką su šeima, mūsų nėra. Viskam nebeužteko laiko, tad nusprendėme energiją ir laiką investuoti į kūrybą. Ypač, kai prieš 4 metus atidarėme „BUBOO“ salelę Vilniuje, PC Nordika, kur būtent mūsų aplankyti atvyksta net iš kitų Lietuvos miestų, miestelių. Tuo labai didžiuojamės.“ – teigia kūrėja.


Svarbiausia – tvirtos vertybės


Erikos teigimu, kuriant svarbu išvengti dirbtinumo: „Mūsų komunikacija, bendravimo stilius su klientais – nuoširdus ir nesuvaidintas. Viską parodome, kaip yra, jei kažkas nepavyksta, tai nepavyksta. Niekas nėra tobulas. Labai mylime mūsų pirkėjų bendruomenę ir visada stengiamės rasti sprendimus bet kokioje situacijoje.“



„BUBOO“ šeima

„Mūsų „BUBOO“ šeimų klubo draugai dažniausiai sugrįžta arba yra girdėję apie mus iš draugų. Tai, manau, didžiausias komplimentas ir pasiekimas. Jei produktas netinkamas mums, mes niekada jo nepristatysime. Mums svarbu originalumas, ilgaamžiškumas ir stlistinis nepavaldumas laikui. Geriau vienas tobulas daiktas, nei daug bet kokių.“ – teigia kūrėja.


Didžiausias malonumas – neskaičiuoti laiko ir mėgautis


„Sukurti produktą reikia labai daug laiko. Tačiau mesniekad jo neskaičiuojame ir nematuojame. Kai kuriame, mes tiesiog kaifuojame visame procese. Na, o jei kalbėti apie laiko sąnaudas, viduniškai vienam kepurės modeliui sukurti, kartu su prototipais, testavimu ir audinių atranka, reikia apie 6 mėnesių. Bet paleisdami mes žinome, kad tai yra produktas, kuriuo mes tikime 110 %.“ – pasakoja Erika.



"BUBOO“ laisvalaikio komplektai apgalvoti iki smulkmenų

Moteris teigia labai mylinti savo darbą ir jam skirianti daug laiko. Dėl šios priežasties kartais būna nemalonu, kai kiti nauji prekių ženklai pradeda kopijuoti gaminius be jokių pakeitimų.


Suprantu, kad dviračio neišrasime ir su vėjo malūnais nepakovosime – visada atsiras tokių, kurie renkasi lengvesnį kelią ir bandys atkartoti sėkmę. Seniau į tai reaguodavau kitaip, dabar priimu kaip komplimentą.


„Tokiais atvejais apima svetima gėda, kad tokioje mažoje šalyje vyksta idėjų pasisavinimas, tačiau suprantu, kad dviračio neišrasime ir su vėjo malūnais nepakovosime – visada atsiras tokių, kurie renkasi lengvesnį kelią ir bandys atkartoti sėkmę. Seniau į tai reaguodavau kitaip, dabar priimu kaip komplimentą Taip pat žinau, kad „BUBOO“ klientas, išbandęs mūsų produktus jų neiškeis dėl kopijos.“ – pasakoja moteris.


Be darnios komandos – nė iš vietos


Erikos teigimu, jos šeimos verslo sėkmės paslaptis yra sutelkta komanda. „Aš sunkiai funkcionuoju viena – man reikia žmonių, tvirto patikimo užnugario. Šiuo atveju – tai pirmiausia Mindaugas ir Izabelė su Dovydu, taip pat mūsų darbuotojos, siuvėjos, partneriai. Kartais, kai nutinka žmogiškų klaidų, ar reikia patarimo, Mindaugas visada šalia.“ – stabiliu užnugariu didžiuojasi Erika.



Bene daugiausia šeimų Lietuvoje yra išbandę šiuos merino vilnos šalmukus vaikams

Svajonė – išplaukti į plačiuosius vandenis


Jau nuo pirmos „BUBOO“ gyvavimo dienos svajojome, kad prekių ženklas taps pasauliniu. Vieną svajonių – nuvykti ir pristatyti prekinį ženklą „Playtime Paris“ parodoje jau įgyvendinome ir tai buvo tarytum pirmas stiprus įrodymas mums patiems, jog esame verti tarptautinio dėmesio. Na, o šiuo metu didžiausia svajonė ta, kad „BUBOO“ augtų, bręstų ir vieną dieną jo vairą perimtų vaikai, o gal net ir anūkai ir kad tai būtų tas prasmingas dalykas, kurį mes paliksime ateities kartoms!“ – ilgaamžiškumo svajonę užbaigdama pokalbį atskleidė Erika.


„BUBOO“ gaminius galite pamatyti ir įsigyti užsukę į internetinį puslapį: https://buboo.lt

Facebook: https://www.facebook.com/buboostyle

Instagram: https://www.instagram.com/buboo.eu/?hl=en